فیفا ۱۷ در مقایسه با شمارههای قبلی این مجموعه، حسابی تغییر کرده است؛ طوری که در اولین حرکت بزرگ فیفا در چند سال اخیر، شرکت بازیسازی EA Sports موتورپایهی این بازی را عوض کرده است. شمارهی هفدهم از مجموعه بازیهای فیفا روی همان موتورپایهای ساخته شده که الکترونیکآرتز
توسط آن «بتلفیلد» و جدیدترین شمارهی «عصر اژدها» را ساخته است. این موتورپایه، از نظر گرافیکی قابلیتهای جدیدی را به فیفا آورده است.
البته با اینکه فیفا ۱۷ شخصیتها و بازیکنهایی واقعیتر دارد، برخی از انیمیشنهای و حرکاتها، کاملا از روی فیفا ۱۶ کپی شدهاند. نورپردازی در فیفا ۱۷ دگرگون شده و کیفیت بافتها و بازگشت نور از آنها هم پیشرفت کرده است. تمام اجسام در فیفا ۱۷ به صورت Physical-Based Rendering پردازش میشوند و همین موضوع باعث میشود تا نورپردازی حتی بیشتر از قبل خودنمایی کند.
قابلیت «عمق میدان» (Depth of Field) و همچنین افکتهای جدیدی هم به بازی اضافه شدهاند. با تمام این اوصاف، فیفا ۱۷ هنوز هم با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه اجرا میشود.
میتوانید در ادامه، ویدیوی مقایسه گرافیک فیفا ۱۷ و فیفا ۱۶ را ببینید.
بازی قرار است در روز ۲۷ سپتامبر سال جاری، یعنی تا یک هفتهی دیگر، روی پلتفرمهای ایکسباکس وان، پلیاستیشن۴ و رایانههای شخصی عرضه شود.
منبع: mag.digikala.com